Tegemoetkoming incontinentiemateriaal en/ of medisch afval

Heeft u extra restafval door incontinentiemateriaal en/of medisch afval? U kunt hiervoor een bijdrage krijgen.
Het bedrag is voor de extra kosten die u heeft omdat u extra restafval heeft.

Wat is de vergoeding?

De financiële vergoeding voor inwoners met incontinentiemateriaal is gebaseerd op twee extra inworpen restafval in de ondergrondse container per week. Voor inwoners met medisch afval is de vergoeding gebaseerd op één extra inworp per week.

Voor de periode 1 januari 2021 tot en met 31 december 2021 is de vergoeding dus 52 euro voor inwoners met medisch afval en 104 euro voor inwoners met incontinentiemateriaal.

Wat zijn de voorwaarden?

U komt in aanmerking voor de vergoeding als u voldoet aan deze voorwaarden:

  • u heeft langdurig last van incontinentie of een medische aandoening waarvoor u medisch materiaal zoals stomamateriaal nodig heeft
  • u woont niet in een woon-zorgcomplex
  • u bent ingeschreven in de gemeente Zaltbommel

Aanvragen 2020

Het is niet meer mogelijk om de vergoeding voor 2020 aan te vragen.

Aanvragen 2021

Aanvragen voor 2021 kunnen worden ingediend tussen 1 maart 2021 en 1 december 2021. Vraag de tegemoetkoming aan met DigiD.

Tegemoetkoming aanvragen

Of vul het aanvraagformulier tegemoetkoming incontinentiemateriaal (PDF, 318.9 kB) in en stuur het, met de gevraagde bijlagen, op naar:
Gemeente Zaltbommel
Ter attentie van afdeling KCC
Postbus 10.002
5300 DA Zaltbommel

U kunt een formulier ook aanvragen bij ons via telefoonnummer 14 0418.

Niet voor babyluiers

Deze tijdelijke regeling geldt niet voor babyluierafval. Deze kosten zijn tijdelijk en horen bij de eerste levensfase van een kind.

Meer weten?

Heeft u vragen over de financiële tegemoetkoming? Weet u niet zeker of u in aanmerking komt? Of heeft u hulp nodig met het indienen van een verzoek? Neemt u dan gerust contact met ons op via 14 0418. Wij helpen u graag verder en adviseren u over uw situatie.

?>