Reizigers Regiotaxi en leerlingenvervoer tevreden

Geplaatst op maandag 23 september 2019

De reizigers van het aanvullend openbaar vervoer en Wmo-vervoer van Versis (beter bekend als Regiotaxi en leerlingenvervoer) zijn hierover tevreden. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek van onderzoeksbureau Moventem. Reizigers waarderen de kwaliteit van de algehele dienstverlening met een 8,0 (Wmo/OV) en een 7,6 (leerlingenvervoer). Er waren goede scores voor de chauffeurs, de regiecentrale, het vervoer en de voertuigen.

Aanbevelingen

Naast de positieve resultaten leverde het onderzoek ook waardevolle aanbevelingen op. Zo geven de doelgroepen aan dat de klachtafhandeling onvoldoende is (antwoord van in totaal 31 reizigers). Bij het leerlingenvervoer geeft 75% aan dat het kind meestal dezelfde chauffeur heeft, maar dat bij vakantie of ziekte van de chauffeur beter gecommuniceerd kan worden over vervanging. Versis neemt de aanbeveling ter harte om de achterliggende oorzaken boven tafel te krijgen en te kijken waar en hoe een verbeterslag kan worden gemaakt.

Over Versis

Versis is het aanvullende vervoer in de regio Rivierenland. Versis is een samenwerking tussen de gemeenten Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal, Zaltbommel en de provincie Gelderland. Iedereen kan elke dag tussen 06:00 uur ’s ochtends en 01:00 ’s nachts uur met Versis reizen. Versis is vervoer van deur-tot-deur, van deur-tot-halte of van halte-tot-halte. Naast OV- en WMO-vervoer verzorgt Versis ook het leerlingenvervoer in de gemeente Tiel voor kinderen die niet zelfstandig naar school kunnen reizen. Dit omdat zij een beperking hebben of de school te ver van huis ligt.
Versis verneemt graag reacties van reizigers. De klachtenlijn van Versis is bereikbaar op 0344-638565 en op de website van Versis kunnen reizigers hun klachten en suggesties kwijt. Meer informatie: www.versis.nl.