Door de coronacrisis werken wij nu op afspraak. Maak direct online een afspraak  of bel met 14 0418

Geef een storing straatverlichting aan ons door

Geplaatst op woensdag 18 november 2020

Tijdens koude en natte weersomstandigheden zijn er meer storingen aan het verlichtingsnet dan gebruikelijk.

Storing doorgeven

Ziet u lantaarnpalen die niet verlicht zijn? Geef uw storing door aan ons via het algemene telefoonnummer 14 0418, via de BuitenBeter app of op onze website met het digitale formulier Melding Leefomgeving. Wij geven de melding zo nodig door aan Liander.

U meldt een storing en dan?

Het is afhankelijk van wat voor storing u doorgeeft wat er met uw melding gebeurd.

  • Eén kapotte lantaarnpaal:
    Meldingen die over bovengrondse storingen gaan, zoals wanneer er één lantaarnpaal stuk is, lossen wij als gemeente op. Wij houden deze bovengrondse meldingen bij en maken eens per maand een reparatieronde. Het kan dus even duren voordat een defecte lantaarnpaal gerepareerd is.
     
  • Hele straatverlichting werkt niet:
    Ondergrondse storingen, bijvoorbeeld wanneer de hele straatverlichting is uitgevallen, geven we door aan het servicecentrum van netbeheerder Liander. Zij zijn verantwoordelijk voor het verlichtingsnet en zorgen voor het herstel van de verlichting. Soms duren storingen langer voor het opgelost is. Bijvoorbeeld als de weg opengebroken moet worden.

Storing aan elektriciteitsnet

Naast de storingen aan verlichting zijn er ook storingen aan het elektriciteitsnet. Hierdoor kan de stroomvoorziening in uw woning wegvallen. Deze storingen behandelt Liander met voorrang, waardoor minder urgente verlichtingsstoringen doorschuiven.