Lantaarnpaal defect? Meld het ons

Geplaatst op dinsdag 16 november 2021

Tijdens koud en natte weersomstandigheden zijn er meer storingen aan het verlichtingsnet dan gebruikelijk.

Storing doorgeven

Ziet u lantaarnpalen die niet verlicht zijn? Geef uw storing dan aan ons door via het algemene telefoonnummer 14 0418, via de BuitenBeter app of op onze website. Wij geven de melding zo nodig door aan Liander.

U meldt een storing en dan?

Het is afhankelijk van wat voor storing u doorgeeft wat er met uw melding gebeurt. Let op: Liander heeft een standaard doorlooptijd van 10 werkdagen om problemen op te lossen bij complexere problemen.

  • Eén kapotte lantaarnpaal: Meldingen die over bovengrondse storingen gaan, zoals wanneer er één lantaarnpaal stuk is, lossen wij als gemeente op. Wij houden deze bovengrondse meldingen bij en maken ongeveer twee keer per maand een reparatieronde. Het kan dus even duren voordat een defecte lantaarnpaal gerepareerd is.
  • Hele straatverlichting werkt niet: Ondergrondse storingen, bijvoorbeeld wanneer de hele straatverlichting is uitgevallen, geven we door aan het servicecentrum van netbeheerder Liander. Zij zijn verantwoordelijk voor het verlichtingsnet en zorgen voor het herstel van de verlichting. Soms duren storingen langer voor het opgelost is. Bijvoorbeeld als de weg opengebroken moet worden.

Storing aan elektriciteitsnet

Naast de storingen aan verlichting zijn er ook storingen aan het elektriciteitsnet. Hierdoor kan de stroomvoorziening in uw woning wegvallen. Deze storingen behandelt Liander met voorrang, waardoor minder urgente verlichtingsstoringen doorschuiven.

?>