Even voorstellen: Wethouder Isabel Plessius
24 juni 2026
Op 4 juni ben ik beëdigd als wethouder van de gemeente Zaltbommel. Voor inwoners die mij al kennen uit de gemeenteraad is dit een nieuw hoofdstuk na acht bijzondere jaren. Voor wie mij nog niet kent: mijn naam is Isabel Plessius. Zaltbommel is de plek waar ik opgroeide, naar school ging, door de straten fietste en mijn hart verloor aan de stad en de dorpen eromheen.
De komende jaren mag ik werken aan onderwerpen die u direct raken: wonen, bereikbaarheid, sport, recreatie en toerisme, erfgoed, evenementen, veiligheid en Economische Zaken en Binnenstad. Dat gaat over een passende woning kunnen vinden, veilig over straat gaan, ondernemers die ruimte krijgen, verenigingen die bloeien en plekken waar mensen elkaar ontmoeten.
Die ontmoeting vind ik belangrijk. In de gemeente, maar ook daarbuiten. In mijn vrije tijd ben ik graag actief: in de sportschool, op skeelers, tijdens het hardlopen of bij het bowlen. En net zo graag zoek ik gezelligheid op bij bingo, karaoke of op reis. Die energie, nieuwsgierigheid en plezier neem ik mee in mijn werk. Met flair, humor en vooral veel betrokkenheid.
De binnenstad van Zaltbommel is voor mij een bijzondere plek. Mijn eerste campagne voerde ik onder het motto “Bruisende Binnenstad”. Dat gevoel is gebleven: een centrum waar inwoners graag komen, ondernemers kunnen ondernemen en bezoekers zich welkom voelen. Maar onze gemeente is meer dan de binnenstad. De eigenheid van de dorpen, de kracht van vrijwilligers en het verenigingsleven maken onze gemeente bijzonder. Daar wil ik samen aan verder bouwen.
Politiek gaat voor mij niet over functies of titels. Het gaat over iets terugdoen voor de plek die je gevormd heeft. Daarom ga ik aan de slag met volle energie, betrokkenheid en overtuiging. Wie mij kent, weet: altijd voor goud gaan. Niet om te winnen, maar om elke dag het beste te geven voor de inwoners van gemeente Zaltbommel.
