Verhuizen vanuit het buitenland

Verhuist u vanuit het buitenland naar Zaltbommel?  Heeft u al eerder in Nederland gewoond en verblijft u het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland? Dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk inschrijven bij de gemeente. U kunt hiervoor een afspraak maken. Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden, dan moeten zij met u meekomen. U wordt dan ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP).

Meenemen

  • geldig legitimatiebewijs van iedere persoon die ingeschreven wordt (deze personen moeten allen bij de afspraak aanwezig zijn)
  • bewijs van uitschrijving (dit is alleen nodig als u uit België, Aruba of de Nederlandse Antillen komt)
  • huur- of koopovereenkomst van uw woning of toestemming van de hoofdbewoner (PDF, 300.1 kB) bij wie u gaat inwonen
  • originele documenten uit het buitenland van uzelf en van uw kinderen, bijvoorbeeld geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte. Het kan voorkomen dat aan u extra informatie en bewijsstukken worden gevraagd. Documenten uit het buitenland moeten gelegaliseerd worden. Er zijn uitzonderingen, kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid
  • voor het verkrijgen van de juiste formulieren, aanvullende informatie en het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met het team Burgerzaken , telefoonnummer 14 0418

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan het melden van een verhuizing.