Lees pagina voor

Bezwaar tegen WOZ-beschikking

Bent u het niet eens met de WOZ-waarde? Neem dan eerst contact op met de gemeente. De gemeente werkt met een taxatiebureau die gecertificeerde taxateurs in dienst heeft. Zij kunnen binnen tien werkdagen beoordelen of de waarde te hoog is vastgesteld.

Neem contact met de gemeente op:

Waarom WOZ-bezwaar niet laten indienen door een WOZ-bureau?

We adviseren u geen extern bureau in te schakelen voor het indienen van uw bezwaarschrift. U kunt dit het beste direct bij ons doen. Dat is gemakkelijker, sneller en persoonlijker dan via een WOZ-bureau. Via een bureau duurt het zes tot negen maanden voordat een bezwaar is afgehandeld. Bovendien kost een gegrond bezwaarschrift de gemeente veel geld. Geld dat anders besteed wordt aan voorzieningen in de gemeente.
Bekijk het filmpje over het indienen van een bezwaarschrift:

Bezwaar maken

U kunt bezwaar maken tegen de WOZ-beschikking. U moet het bezwaar indienen binnen 6 weken gerekend vanaf de datum die op het aanslagbiljet staat. Dit kan online of schriftelijk.

Bezwaar indienen (met DigiD) (Deze link gaat naar een externe website)

Bezwaar indienen (met eHerkenning) (Deze link gaat naar een externe website)

Geen DigiD of eHerkenning

U kunt dan schriftelijk bezwaar indienen. Vul het bezwaarformulier WOZ 2024 (PDF, 186.1 kB) in en stuur op naar: Postbus 10.002, 5300 DA Zaltbommel.
Inscannen en per mail versturen naar info@zaltbommel.nl kan ook.

Met bezwaar geen uitstel betaling

Als u bezwaar aantekent, moet u nog steeds betalen. U krijgt niet automatisch uitstel van betaling. U kunt wel in uw bezwaarschrift verzoeken om uitstel van betaling voor het bedrag waartegen u bezwaar maakt. Het (resterende) bedrag van de aanslag betaalt u gewoon binnen de vervaltermijnen, ondanks dat u een bezwaarschrift heeft ingediend. Zijn wij het eens met uw bezwaar? Dan krijgt u het teveel betaalde bedrag terug.