Lees pagina voor

Overlijdensaangifte

Meestal geeft de begrafenisondernemer bij de gemeente aan dat iemand is overleden. Deze neemt de verplichte handelingen over en regelt alle zaken voor de begrafenis of crematie. Wanneer de begrafenis op één van de gemeentelijk begraafplaatsen is, zorgt de begrafenisondernemer ook voor de verdere administratieve zaken met ons.

Als nabestaande kunt u ook zelf aangifte van overlijden doen. Dit doet u bij het gemeentekantoor van de gemeente waar het overlijden heeft plaatsgevonden. Aangifte van overlijden in gemeente Zaltbommel kunt u online doen via eHerkenning of u maakt een afspraak via tel. 14 0418.

Aangifte overlijden (Deze link gaat naar een externe website)

Meenemen

  • uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • verklaring van overlijden
  • enveloppe B (verklaring van doodsoorzaak)
  • eventueel het trouwboekje of partnerschapsboekje
  • een bankpas of contant geld voor het betalen van een overlijdensakte

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan een overlijdensaangifte.
Een afschrift van de overlijdensakte kost € 16,60. Meer informatie hoe u een overlijdensakte aanvraagt vindt u op de pagina Uittreksel burgerlijke stand.

Begraafplaatsen

In onze gemeente zijn gemeentelijke (algemene) en religieuze begraafplaatsen. In bijna elke plaats is een algemene begraafplaats. Meer informatie vindt u op de pagina Begraafplaatsen.

Vragen?

Heeft u een vraag over wanneer de grafrechten verlopen, hoe het zit met het onderhoud, vergunning voor een gedenksteen/-teken of wilt u bijvoorbeeld de bijzetting van een urn regelen? Kijk dan op de pagina Grafrechten en onderhoud. Contact opnemen met ons kan ook voor bijvoorbeeld het aanvragen van onze folder ‘een laatste rustplaats’. In de folder staat alle benodigde informatie over de mogelijkheden bij een begrafenis in de gemeente Zaltbommel.
Wij helpen u graag! U bereikt ons telefonisch via 14 0418 en via e-mail via info@zaltbommel.nl of via begraven@zaltbommel.nl.