Eerste inschrijving in Nederland
Komt u voor het eerst in Nederland wonen, of woonde u in 1994 voor het laatst in Nederland, en verhuist u nu naar de gemeente Zaltbommel? Laat u dan binnen 5 dagen na aankomst inschrijven in de Basisregistratie Personen (BRP) bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak. Tel: 14 0418.
Meenemen
- verhuist uw hele gezin naar Nederland, dan moeten ook uw partner en kinderen aanwezig zijn bij de afspraak
- een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart)
- een paspoort of ander document waaruit uw nationaliteit blijkt
- een huur- of koopovereenkomst van de woning, of een toestemming van de hoofdbewoner (PDF, 300.1 kB). Net als bij reguliere verhuizing die ingevuld is door de persoon bij wie u gaat wonen
- als u bent geboren in het buitenland: een recente geboorteakte. (Let op eventuele legalisatie)
- als u uit een land buiten de Europese Unie komt: een bewijs van rechtmatig verblijf
- als u uit de Nederlandse Antillen, België of Aruba komt: een bewijs van uitschrijving
- daarnaast kunnen we andere documenten van u vragen, zoals een bewijs van ongehuwd zijn, huwelijksakte, echtscheidingsakte, akte van overlijden (als bewijs dat het huwelijk door overlijden is ontbonden) of een geboorteakte van de kinderen.
- een volledige ingevuld inschrijfformulier. U vraagt dit formulier aan bij de afdeling Burgerzaken. Tel: 14 0418
Wanneer een eerste inschrijving?
De voorwaarden en hoe u zich inschrijft vindt u op de website van de Rijksoverheid.
Behandeltermijn van de aanvraag
U krijgt binnen 4 weken een bevestiging van uw inschrijving.
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan een eerste inschrijving.