Geef uw storing straatverlichting aan ons door

Geplaatst op dinsdag 27 november 2018

Tijdens koude en natte weersomstandigheden zijn er meer storingen aan het verlichtingsnet dan gebruikelijk.

Storing doorgeven

Ziet u lantaarnpalen die niet verlicht zijn? Geef uw storing door aan ons via het telefoonnummer 14 0418 of op onze website op pagina Melding doen via de digitale balie. Wij geven de melding zo nodig door aan Liander.

U meldt een storing en dan?

Het is afhankelijk van wat voor storing u doorgeeft wat er met uw melding gebeurd.

  • Één kapotte lantaarnpaal: Meldingen die over bovengrondse storingen gaan, zoals wanneer er één lantaarnpaal stuk is, lossen wij als gemeente op. Wij houden deze bovengrondse meldingen bij en maken eens per maand een reparatieronde. Het kan dus even duren voordat een defecte lantaarnpaal gerepareerd is.
     
  • Hele straatverlichting werkt niet: Ondergrondse storingen, bijvoorbeeld wanneer de hele straatverlichting is uitgevallen, geven we door aan het servicecentrum van netbeheerder Liander. Zij zijn verantwoordelijk voor het verlichtingsnet en zorgen voor het herstel van de verlichting. De meeste storingen verhelpen zij snel, maar in sommige gevallen is dit helaas niet mogelijk. Vaak schakelt Liander bij dit soort storingen de meetdienst in om te bepalen waar de storing precies zit. Het uitvoeren van een meting kost tijd, waardoor het enkele dagen kan duren voordat het is opgelost. Voor herstelwerkzaamheden moet bovendien soms de weg afgesloten worden om bij de kabels te kunnen komen. Met winterse weersomstandigheden kan dit vertraging oplopen.

Storing aan elektriciteitsnet

Naast de storingen aan verlichting zijn er ook storingen aan het elektriciteitsnet. Hierdoor kan de stroomvoorziening in uw woning wegvallen. Deze storingen behandelt Liander met voorrang, waardoor minder urgente verlichtingsstoringen doorschuiven.